Door op 28 november 2016

Stagiair digitale communicatie gezocht!

Hou je van de stad Amsterdam? Wil je meewerken aan- en meedenken over het Amsterdam van de toekomst? Heb je talent voor online communicatie en wil je dat inzetten voor maatschappelijke vraagstukken? Dan bieden we je graag een stageplek aan, hartje centrum, bij het team dat de PvdA-fractie in de gemeenteraad van Amsterdam ondersteunt.

Met tien raadsleden en een team van vier fractieondersteuners werken wij iedere dag aan een mooiere stad. Dat gaat over hoe we in een snel groeiende stad voor voldoende betaalbare woningen kunnen zorgen. Het gaat over Airbnb en de gigantische drukte in het centrum. Over belastingontwijking op de Zuidas, over eenzame ouderen, over ‘zwarte’ en ‘witte’ scholen, over kansarm en kansrijk, over diversiteit in de stad en hoe we met elkaar moeten samenleven. En soms gaat het ook over de brug(gen) over het IJ, een boom voor de deur of de stoeptegels op de straat.

Hoe we daar beter over kunnen communiceren en meer mensen kunnen bereiken is de kwestie waar je als stagiair (samen met de persvoorlichter) over na mag denken. Daarbij zal je vooral bezig gaan met contentcreatie en het effect daarvan meten op onze online communicatiekanalen (social, blog en nieuwsbrieven). Je mag je buigen over vragen als hoe je online media efficiënt benut en wat elk kanaal nou eigenlijk precies bijdraagt. Als je vindt dat iets niet werkt of er mist iets,  horen we dat graag. We bieden je een zelfstandige werkplek met goedgeluimde collega’s. Je leert van binnenuit hoe de stad bestuurd wordt. Samen met ons werk je aan het Amsterdam van de toekomst!

Wat ga je doen?

• Content-creatie sociale media (tekst, filmpjes, foto’s)
  • Kijken hoe we nog beter kunnen communiceren en mensen kunnen bereiken via online kanalen
  • Mogelijk meehelpen bij het organiseren van straatacties, events
  • Pre: WordPress

Wat verwachten wij van jou?

• Je steekt graag je handen uit je mouwen en houdt van nieuwe dingen uitproberen
  • Copywriting
  • Geinteresseerd in online marketing
  • Je bent maatschappelijk betrokken en je vindt het leuk om andere mensen hiervoor (online) te mobiliseren
  • Je vindt het niet erg om administratieve klusjes te doen, maar zoekt manieren hoe je hier innovatief en efficiënt mee om kan gaan.
  • Affiniteit met politiek, sociaal-democratie, links progressief
  • Start: januari / februari, hoe eerder hoe beter!
  • 4 of 5 dagen in de week
  • Minimaal 3 maanden lang

Wat kun je van ons verwachten?

• Een werkplek in het hart van de stad op de Stopera
  • Leuk en gedreven ondersteuningsteam met veel ervaring in de politiek maar ook bijvoorbeeld met sociaal ondernemerschap (tech startups)
  • Onbeperkt boerderijdrop en haribobeertjes
  • Als je wilt kun je aansluiten bij de aankomende Tweede Kamerverkiezingen (buiten stage om)
  • En natuurlijk krijg je stage en evt. reiskostenvergoeding

Reageren doe je zo:

Heb je zin om ergens te werken waar je kan bijdragen aan de stad en haar inwoners? Schrijf ons ([email protected]) een motivatiebrief waarin je beschrijft waarom je bij ons stage wilt lopen en waarom jij de geschikte persoon bent hiervoor (max 1 A4). Stuur ook je CV mee. Tenslotte vragen we je om een afbeelding mee te sturen, die naar jouw mening weergeeft hoe de gemiddelde Amsterdammer naar ons (PvdA Amsterdam) kijkt. Heb je nog vragen? Dan kun je bellen met Ieteke: 0658907731.