Door op 22 september 2016

Gezond het schooljaar in!

orhan 2Vandaag was het een dag die in het teken stond van gezond gewicht. Ik heb vanmorgen samen met de GGD een stedelijke symposium/ouderdag georganiseerd over gezond gewicht, gecombineerd met de jaarlijkse inspiratiedag. De opkomst, betrokkenheid en de interesse van de ouders was opnieuw geweldig om te zien.

Ik heb als aanjager van aanpak gezond gewicht ruim 35 basisscholen bezocht en heb veel met ouders en kinderen gesproken. Vandaag was het moment om tijdens dit symposium een terugkoppeling te teven aan ouders en tevens te laten zien dat wij samen zij aan zij doorgaan met het geven van invulling aan Amsterdamse Aanpak Gezond Gewicht. We hebben verder tijdens de tafelgesprekken gekeken naar wat goed is, wat werkt en wat beter kan en waarbij het is gelukt om overgewicht en obesitas te voorkomen? Uiteraard hebben we uitgebreid dmv stellingen gesproken over voeding, sporten, bewegen, gemeentelijke voorzieningen/regelingen, verleiding en kindermarketing. Neem bijvoorbeeld de digitale stadspas (jeugdsportfonds) en de scholierenvergoeding wat betreft deorhan 3 voorzieningen om een lidmaatschap te kunnen krijgen bij een aangesloten vereniging.

Al met al een geslaagde dag met de ouders. Steeds meer stapjes in de goede richting. Ik ben trots op deze ouders die steeds bewuster aan het worden zijn en zelfs elkaar mond tot hebben geïnformeerd om vandaag aanwezig te zijn. Graag wil ik nogmaals alle ouders, dagvoorzitter Samira Bouchibti en Saskia Groenewoud dagelijks bestuurder uit Noord hartelijk bedanken voor hun inzet en aanwezigheid. Alle besproken punten neem ik graag mee en zal komende tijd blijven doorgaan met informeren van ouders en kinderen. Ten slotte, allemaal voor onze kinderen zodat zij nu en in de toekomst kunnen leren hoe zij bewuster en gezonder kunnen eten, bewegen en leven. Samen op naar de volgende symposium!