Door op 16 maart 2016

PvdA teleurgesteld over teloorgang vakantiekamp Duinrakkers

Na 85 jaar aan kindervakantiekampen moet De Duinrakkers, een vakantiekamp voor kinderen uit gezinnen met een laag inkomen, zijn deuren sluiten. Op hun website laat het bestuur van het vakantiedagkamp weten het wegvallen van de gemeentelijke subsidie niet te kunnen bolwerken en daardoor niet meer op een verantwoorde en veilige manier het kamp te kunnen organiseren. De PvdA is zeer teleurgesteld dat het zo ver heeft moeten komen.e

In het voorjaar van 2015 besloot het college tot een bezuiniging van 25 miljoen op subsidies. De lijst van getroffen organisaties leek eindeloos: van Daklozenopvang tot aan Artis, van de OBA tot aan Circus Elleboog (inmiddels ook opgeheven) en van de straatcoaches tot aan de Schuldhulpverlening. De reden voor de bezuiniging bleef altijd onverklaard, de financiele noodzaak ervoor ontbrak.

Lees ook: ‘Bezuinigend college neo-liberaliseert Amsterdam‘.

Na de vele malen dat de PvdA zich bezorgd uitliet, zegde de wethouder toe zich hard te maken voor het voortbestaan van De Duinrakkers. De PvdA is dus ook zeer teleurgesteld om deze berichten van De Duinrakkers te moeten vernemen en wil van de wethouder heel graag weten wat hij heeft gedaan om dit te voorkomen. Raadslid Emre Ünver: ‘Dit einde van De Duinrakkers is volledig onnodig en dat maakt het extra pijnlijk’.

Waar ben je naar op zoek?