Door op 11 februari 2016

ThemaTeam Gezinnen: Ideeën te over

Het ThemaTeam Gezinnen is een van de 12 teams die zich voor de Amsterdamse PvdA-vereniging verdiept in een actueel en relevant onderwerp. In dit artikel lees je de voortgang van de brainstorms van de teamleden.

Na een gezellige feestmaand treffen we elkaar in de derde week van januari. Het gezelschap is gegroeid. Jitze heeft Liselore bereid gevonden zich te voegen bij ons team, waardoor we een ervaren politica, en tevens moeder van een gezin, rijker zijn. We hebben niet stil gezeten. Een ieder van ons heeft met uiteenlopende personen en partijen gesproken en al snel ligt er een flinke lijst uitdagingen en tevens mogelijke oplossingen op tafel. De primaire focus op het aanpakken van het onderwijssysteem Is losgelaten, hoewel we allen onderschrijven dat daar wel een grote kans ligt.

Onderwerpen die voorbij komen zijn:

• Te kleine woningen
  • Openbare ruimte
  • Rolverdeling vader/moeder
  • Consultatiebureau’s en Ouder Kind Centra
  • Kinderopvang en voorscholen
  • Diversiteitsbeleid op basisscholen
  • Muziek-, cultuur-, sport- en natuuronderwijs
  • Veel en lange schoolvakanties die niet meer van ze tijd zijn
  • Achterstand versus excellentie
  • Ouderbetrokkenheid
  • Gezamenlijke verantwoordelijkheid voor onze kinderen

Tot laat in de avond bespreken we al deze onderwerpen en er komen diverse ideeën/oplossingen op tafel. Hoewel we erg enthousiast worden van onze ideeën, beseffen wij ons goed dat we een relatief homogeen groepje zijn. We besluiten dan ook om de genoemde ideeën samen te vatten en aan een grotere meer gemêleerde groep mensen voor te leggen, alvorens we een officieel concept voorstel opstellen.

De definitieve datum en locatie van deze bijeenkomst volgt. Bent u geïnteresseerd om mee te praten? Houd dan onze pagina in de gaten of neem contact met ons op.

Geschreven door: ThemaTeam Gezinnen

Waar ben je naar op zoek?