13 november 2015

Drukbezochte ledenvergadering met actualiteit en inhoudelijke plannen

Tijdens een drukbezochte vergadering hebben de leden van PvdA Amsterdam donderdag 12 november bijgepraat over politieke issues, plannen en geld voor 2016 vastgelegd en de ThemaTeams gelanceerd: groepen leden die de komende maanden aan de slag gaan met inhoudelijke thema’s.

Vanuit de fractie en vereniging werd verteld over de activiteiten rond de vluchtelingenproblematiek. Fractievoorzitter Marjolein Moorman blikte terug op het interpellatiedebat in de raad over het achtergehouden onderwijsrapport. Tijdens deelsessies gingen raadsleden met leden in gesprek over issues uit hun portefeuilles.

Onder de titel ThemaTeams zullen verschillende groepen PvdA’ers met andere leden en Amsterdammers zich buigen over heikele kwesties, en opvattingen en ideeën verzamelen. De werkwijze gaat tot scherpe discussies & nieuwe verbindingen leiden.

De actuele samenstelling van de ThemaTeams:

• Balans in de stad: Tom Leenders (trekker), Natasja van de Geest & Justus Hartkamp
  • Democratie: Bob Kassenaar, Kirsten Sleven, Wouter Breedt Bruijn, Huub Ramler
  • Nieuwe arbeidsmarkt: Raoul Schildmeijer (trekker), Walter Hoogland, Maarten Vleeschhouwer, Matthijs de Groot
  • Alle Amsterdammers: Noeri van den Berg (trekker), Hans Weevers, Robin Risselada, Myriam Sahraoui
  • Betaalbaar Wonen: Toon Geenen (trekker), Evert Bartlema, Marinus Knulst, Vural Polat, Irene Bronsvoort
  • Gelijkwaardigheid & Diversiteit: Jaap Oosterwijk (trekker), Stephano Stoffel, Natascha van Weezel, Hamza Kacha, Anne de Rooij
  • Amsterdam Wereldstad: Sara Ham (trekker), Fatihya Abdi, Gijs Roodbeen, Laura Jak, Anne Stikkers
  • Duurzaamheid: Artur Patuleia, Jeff Prins, Rietje Grit
  • Zorg: Ada Bolder, Ayse Konuksever, Ester de Vries, Junus van der Wal
  • Gezinnen: Mirthe Biemans (trekker), Carlinke Jansen, Jitze Reeder
  • Onderwijs: Tim Colijn (trekker), Angelo Bromet, Lucie Gooskens

De samenstelling is nog in ontwikkeling. De leden hebben tijdens de ALV aan het bestuur de suggestie gedaan om een extra ThemaTeam over veiligheid te starten. Vragen, suggesties of opmerkingen? Mail naar [email protected].

Je kunt ook de agenda van de ALV (met achterliggende stukken) bekijken.

Binnenkort lees je op deze website per ThemaTeam de precieze samenstelling, hun contactgegevens en de voortgang van de aanpak.

Waar ben je naar op zoek?