Door op 25 augustus 2013

To Russia with Love: bekijk de speech van de burgemeester

De PvdA Amsterdam was vanavond uiteraard aanwezig bij To Russia With Love. Beoogd lijsttrekker Pieter Hilhorst en zijn collega-wethouders Carolien Gehrels en Freek Ossel waren op het Museumplein om hun steun te betuigen aan de Russische homo-gemeenschap. Check hier onze fotoserie op Facebook. Er was muziek en dans en er waren toespraken van onder andere de burgemeester.

De PvdA is altijd een groot voorvechter geweest van homorechten. Voor ons staat als een paal boven water dat iedereen vrij is om te zijn wie hij of zij is. De Russische propaganda-wetten zien we dan ook als een zeer treurige en gevaarlijke ontwikkeling.

Dit benadrukte burgemeester Eberhard van der Laan (getooid met de ‘Gay Games-regenboog ketting’, van burgemeester Patijn) in zijn toespraak.  Hij riep op een staatsklacht tegen Rusland in te dienen bij het Europees Hof in Straatsburg. Bekijk zijn indrukwekkende toespraak hier.

Toespraak burgemeester Van der Laan bij manifestatie voor homorechten Rusland.